utorok 13. novembra 2012

V osídlach (2011)

Zmizli
 Snažím sa existovať.
Snažím sa ťa cítiť.
Ale ďalej je už len
zbožné prianie,
aby všetky prekážky, čo nás delia
ZMIZLI.

Snáď bude zajtra lepšie...

Vzácny dar
  †††
"Prinášam ti vzácny dar.
Dar smrti."
Pod krídlami Noci
šeptám ti tieto nebezpečné slová.
"Nie však smrti hocakej,
ale práve smrti živúcej."

Chveješ sa strachom celá.
Nedokážeš sa však vzoprieť mojej moci.
"Budeš naša... Moja... jediná.
Stačí prikývnutie a nebude ti pomoci."

Hladím tesákmi tvoju hebkú pokožku.
Pár dúškov krvi a je po všetkom.
Padáš k zemi, stávaš sa Jej otrokom.
†††
VÁŠ život
 ZDÁM sa Vám
krutý, smutný a beznádejný?
Vravíte, že SOM
bolestivý, nemilosrdný a či nudný?
Striasate sa mojou trpkosťou?

Tak si ma oslaďte!
(Láskou, šťastím, zdravím.)
A skúste si ma tiež okoreniť!
(Vášňou a vzrušením.)

S pozdravom, VÁŠ život.

Veľké oči samoty
Veľké oči samoty.
Snažia sa ťa pohltiť.

Hľadia na teba z každého človeka.
Ktorým sa obklopíš.

Nikto nerozumie.
Hľadáš toho správneho.

Predieraš sa od jedného k druhému.
Prekonávaš bolestné sklamania.

Slastný závan lásky
ťa navedie k duši,
ktorá porozumie tej tvojej.

Časopis
V rukách zvieram časopis.
Symbol biednosti, ktorú na mňa osud zoslal.
Inokedy sa skrývam pred pohŕdavými zrakmi.
Teraz sa im staviam do cesty.
Niekoľko výtlačkov snažím sa vnútiť.
Vytrhnúť sa tak biede z pazúrov.

Pavúkom
Dusivý smog ľudských emócií
derie sa mi do pľúc.
Desím sa každého nadýchnutia.

Dravý prúd ľudských myšlienok
pohadzuje si ma nemilosrdne.
Ako rieka kameň.

Zamotávam sa čoraz viac
v sieti ľudských vzťahov.
Odmietam byť obeťou!
Chcem byť pavúkom.
Opodiaľ číhať a hodnotiť.
Volanie
  Volanie tak nástojčivé,
že vyvoláva triašku po celom tele.
Volanie tak silné,
že trhá okovy väzniace.

Volanie tak živočíšne,
že utláča tvoju ľudskú podstatu.

Volanie lásky. Volanie Luny.
Je to skutočné
  Si. Tu.
Sme. Spolu.

Privinúť sa
a byť objatá.
Tuho.
Je to skutočné.

Eliminovať
Enormné množstvá spomienok
Lživých a nechcených
Ihneď a zaraz
Musia zmiznúť
I keď vieš, že to
Nie je jednoduché
Obchádzať ich nestačí ani
Vniesť na ne lepšie svetlo
A teda zostáva ti jediné
Ťažko ich vytesniť z mysle

Skaza
Dýchaj!
Dýchaj!
Zadrž slzy!
Zadus to v sebe!
Nikoho nezaujímajú tvoje výlevy!

Prečo?

A more sa vylialo.
Zaplavuje všetko.
Prší!
Slané kvapky dopadli ti na tvár.
Pomaly sa vyjasňuje.
Ťažko ranená
  Myseľ si lieta
ďaleko v budúcnosti
kdesi vo vesmíre

Realita bodá
mieri presne do srdca
seká a seká

A myseľ spľasla
pomaly klesla k zemi
ťažko ranená
Naháku
 Visí to na háku
Piští to
Srdcervúco mozogdeptajúco
Narieka to
Kvíli uši píli
Vrtí sa to a žiada pozornosť

Bohužiaľ, mám ťa naháku.
Príliv, odliv
  Príliv, odliv
šťastia
emócií
chvíľ

Príliv prináša
Odliv odnáša
A so mnou sa
pohrávajú vlnky času

~ * ~

Vzbúrené more
Revolta proti situácií
Plávam proti prúdu
Do hrejivej náruče slnka
Už mi neodpovieš
 Zvesti, zvesti, zvesti.
Šíria sa o tvojom čine.
Ale si zbabelec či hrdina?
Už mi neodpovieš.
Tvoje pery zmodrali.
Tvoje oči nehľadia.
Ak by sa vietor hýbal,
hýbal by si sa s ním.

Dav sa odel do čierneho.
Zrazu si populárny.
Je ti lepšie?
Už mi neodpovieš.
Tvoje pery zmodrali.
Tvoje oči nehľadia.
Ak by sa vietor hýbal,
hýbal by si sa s ním.

Pripomenuté pýchou neba
Tá noc, tá chvíľa
A tej chvíle neha
(Sedeli sme v objatí
Dívali sa na hviezdy
A nechali tmu nech nás zahalí)
Pripomenuté pýchou neba
Ako psychopat
  Ako psychopata
Zaujíma ma tvoja minulosť
Aby som ju mohol odstrániť

Ako psychopata
Zaujíma ma, s kým sa stýkaš
Aby som ich mohol odstrániť

Ako psychopat
Stále si opakujem
Si moja, si moja, si moja

Ako psychopat
Sledujem každý tvoj krok
Pretože si len moja
Len moja
Moja
Ja
Na ceste
  Hromy a vytie vlkov
Sprevádzajú ťa na ceste
Dupot kopýt nesie ťa vpred
Povery ťa majú odradiť
Karpatská cesta sa však vinie ďalej
Očakáva ťa nemŕtvy gróf
Neskoro v noci
Netopiere a luna v splne
Tvojimi sprievodcami
V službách
  Samotné stelesnenie hriechu
Knieža zla a temnôt
Podáva ti svoju zradnú ruku
Zvádza ťa sladkou možnosťou pokušenia

Bytosť mnohých mien a jednej povesti
Pôvodca nešťastia a zloby ľudstva
Nežiada nič viac - nič menej než tvoju dušu
Ponúka však samé zázraky

Zberateľ poškvrnených duší
Nepriateľ Stvoriteľa
Vládne pekelnému ohňu v tebe
Naveky zatratený slúžiš mu
(Amen)
Odpovedz
 Štve ťa to? Bolí ťa to?
Áno?
Odpovedz!

Ticho medzi nami
Chlad sa zakráda zo všetkých strán
No tak, kde si?
Znova ma zahrej slovami
Zažehnaj katastrofu

Štve ťa to? Bolí ťa to?
Áno?
Odpovedz!

Zlosť, nepokoj
Celú ma vypĺňa
Spánok neprichádza
Bdenie ma desí

Pitva
Pitvem
Hlboko a za živa
Samú seba
Psychológiou rozrežem
Filozofiou otvorím
Pochybnosťami dorazím
Hnus sa valí ranami
Nechápavosť myšlienkami
Pitvem
Ako ďalší sen
 Ako ďalší sen
Javí sa spomienka
Spomienka sen
Sen spomienka
Belavé krídla
Rozvíria hmlistú hranicu
A chcené je prežívané
S...A
  Stratená v snoch a myšlienkach
Aprílovo nestála
Má veľa
Ale che viac

Smutná a neutešená
Ako čierne mača v klbku schúlená
Mraučí - dožaduje sa
Ale všetci sú ďaleko
Skrýva sa
  Skrýva sa za čiernou
(Srdečne sa usmieva)
Skrýva sa za tichom
(Pozorne načúva)
Skrýva sa za smiechom
(Smutne hĺba)
Skrýva sa za snom
(Placho žije, takmer spí)
Skrýva sa a čaká
Jemnosti
  Bozkala hodváb
Bozkala zamat
Dotkla sa jemnosti
Dotkla sa šťastia

Slané kvapky kropili jej líca
Sladké kvapky kropili jej pery
Podľahla radosti
Podľahla smútku
Znova čaká
Skoré ráno
 V skoro rannom ovzduší
Pach povinnosti
Cítiš to
Chlad nervozita stres
Neurčitý pocit
Že niečo musíš
A tak svetlo pomaly preniká
Skrz temnotu
Neprináša žiadnu útechu

***

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára